PILNE!!! Praca na stanowisku Asystenta Rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu
Wymagania zgodne z art. 12 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z
zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny
staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi
zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i
udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu
pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni
staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym
Art. 15. 1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1)
opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z
członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym
mowa w art. 11 ust. 1;
2) opracowanie, we współpracy z członkami
rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z
rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w
pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich
sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego
prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających
na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i
umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o
wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz.
1329);
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co
pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17
ust. 1;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej,
właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami
specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19)
współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których
mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu
przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r. poz. 1249), lub innymi podmiotami,
których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną
W razie pytań prosimy o kontakt:
18 544 72 89
gops@czarny-dunajec.pl