Zawiadomienie o XIV Sesji Rady Miasta i Gminy Czarny Dunajec w dniu 24 czerwca 2025 roku o godzinie 10:00
Na podstawie art. 20 ust. 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ),§ 17 pkt. 1 i 2, § 23 ust. 1 i 2, § 24 ust. 1 Załącznika do Uchwały Nr XXXVI/380/2018 Rady Gminy Czarny Dunajec z dnia 4 września 2018 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Czarny Dunajec (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2018 r., poz. 6102)
z w o ł u j ę
XIV SESJĘ RADY MIASTA I GMINY Czarny Dunajec w dniu 24 czerwca (wtorek) 2025 r. o godz. 1000 w sali widowiskowej Centrum Kultury i Promocji Gminy Czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 2 A.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu XII Sesji Rady Miasta i Gminy z dnia 14 kwietnia 2025 r.
4. Przyjęcie protokołu XIII Sesji Rady Miasta i Gminy z dnia 19 maja 2025 r.
5. Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy o pracy w okresie międzysesyjnym i realizacji Uchwał Rady Gminy.
6. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta i Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
7. Debata nad Raportem o stanie Miasta i Gminy Czarny Dunajec za 2024 rok.
8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Czarny Dunajec wotum zaufania.
8. Absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy.
a) Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Czarny Dunajec w 2024 roku.
b) Rozpatrzenie sprawozdania finansowego za 2024 rok.
c) Rozpatrzenie informacji o stanie mienia komunalnego na dzień 31 grudnia 2024 roku.
d) Zapoznanie się z Opinią Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie.
e) Stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miasta i Gminy Czarny Dunajec.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta i Gminy Czarny Dunajec za 2024 rok.
10. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Czarny Dunajec absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2024 rok.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Gminnego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Czarnym Dunajcu za 2024 rok.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu miasta i gminy na rok 2025 oraz zmiany Uchwały Nr IX/110/2024 Rady Miasta i Gminy Czarny Dunajec z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie budżetu Miasta i Gminy Czarny Dunajec na rok 2025.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/111/2024 Rady Miasta i Gminy Czarny Dunajec w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Czarny Dunajec na lata 2025 – 2036.
14. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Województwa Małopolskiego (chodnik w Cz. Dunajcu).
15. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Województwa Małopolskiego (chodnik w Starem Bystre).
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia, przez Miasto i Gminę Czarny Dunajec kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest nieruchomość stanowiąca dz. ewid. nr 6157 i 6161 o pow. 0,1955 ha, położona w miejscowości Czarny Dunajec, na czas oznaczony, tj. do dnia 31 grudnia 2030 roku.
17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej dz. ewid. nr 3035/89, położonej w miejscowości Czarny Dunajec.
18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto i Gminę Czarny Dunajec prawa własności nieruchomości stanowiącej dz. ewid. nr 3754 wraz ze znajdującym się na tej działce budynkiem dawnej Synagogi, położonej w miejscowości Czarny Dunajec.
19. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto i Gminę Czarny Dunajec prawa własności nieruchomości stanowiącej dz. ewid. nr 2125/1 i 7636/12 wraz ze znajdującymi się na tej działce zabudowaniami, położonej w miejscowości Koniówka.
20. Podjęcie rezolucji w sprawie poszanowania konstytucyjnej zasady niezawisłości sądów i niezależności sędziów w Rzeczypospolitej Polskiej.
21. Interpelacje i zapytania Radnych.
22. Informacja Przewodniczącego o interpelacjach, zapytaniach i odpowiedziach, przedłożonych w okresie od ostatniej Sesji.
23. Wolne wnioski i informacje.
24. Zakończenie obrad Sesji.
Zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.) – pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału
w pracach organów gminy.
Informuję, iż protokoły XII i XIII Sesji Rady Miasta i Gminy znajdują się do wglądu w biurze Rady pokój Nr 42 – II piętro).
Przewodniczący Rady Miasta i Gminy
Czesław Wajda