x
> Dla mieszkańca> Kategorie spraw, formularze urzędowe > Zagospodarowanie przestrzenne i budownictwo

Zagospodarowanie przestrzenne i budownictwo

Zmiana planu w zakresie OZE
Zajęcie pasa drogowego

Zajęcie pasa drogowego

Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej  - krok po kroku.

 

1.                  Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek.

2.                  Do wniosku dołącz:

- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 / 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów;

- zatwierdzony projekt organizacji ruchu, związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;

- ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 / 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;

- oświadczenie inwestora (o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym, zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, dla których sporządzono plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego)

-pełnomocnictwo - z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej – jeśli jest wymagane

-projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym;

- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, w przypadku etapowego prowadzenia robót

- kopia uzgodnienia lokalizacji urządzenia w pasie drogowym wydanego przez zarządcę drogi.

3.                  Złóż wniosek w Urzędzie Miasta i Gminy Czarny Dunajec i dokonaj opłat (jeśli są wymagane).

4.                  Odbierz decyzję w wybrany przez siebie wcześniej sposób.

5.                  Pamiętaj o dokonaniu opłaty za zajęcie pasa drogowego w terminie 14 dni od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna.

6.                  Po zakończeniu robót powiadom o tym fakcie Urząd Miasta i Gminy Czarny Dunajec.

 

Opłaty

 

Opłata za zajęcie pasa drogowego ustalana jest jako iloczyn:

(liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego) X (liczby dni zajmowania pasa drogowego) X (stawki opłaty za zajęcie 1m2  pasa drogowego określonej uchwałą nr XVI /171 /2020 Rady Gminy Czarny Dunajec z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla dróg gminnych, których zarządcą jest Wójt Gminy Czarny Dunajec (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2020  poz. 1433)

Opłatę można wnieść w kasie lub na konto Urzędu

 

Termin odpowiedzi

 

       Do 1 miesiąca, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

 

Uwagi

           

1.                  Wniosek o wydanie zezwolenia powinien być złożony wraz z niezbędnymi załącznikami na 30 dni przed planowanym zajęciem pasa drogowego.

2.                  Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót wydaje się na czas określony.

3.                  Wejście w pas drogowy może nastąpić po uzyskaniu ostateczności decyzji administracyjnej zezwalającej na zajęcie pasa drogowego.

4.                  W zezwoleniu określa się m.in. okres zajęcia pasa drogowego, wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz sposób jej uiszczenia, sposób zabezpieczenia zajmowanego pasa drogowego, warunki przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności,.

 


Załatwienie spraw - informator

Załatwienie spraw - informator

Rodzaj sprawy:

  1. Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do celów inwestycyjnych.
  2. Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do celów prawnych.
  3. postanowienie opiniujące podział nieruchomości zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  4. decyzja na lokalizację zjazdu z drogi gminnej
  5. oświadczenia o lokalizacji zjazdów z dróg będących w użytkowaniu gminy, przejścia przyłączy i sieci kanalizacyjnych energetycznych i wodociągowych, w pasie dróg gminnych i będących w użytkowaniu gminy, lokalizacja ogrodzeń , lokalizacja budynków, utwardzenie dojść i dojazdów,
  6. Zaświadczenia o zgodności projektu albo sposobu użytkowania budynku z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
  7. odbiory zjazdów

Podmiot uprawniony/ obowiązanydo złożenia wniosku:

  1. Inwestor (pełnomocnik)
  2. Inwestor (pełnomocnik)
  3. Inwestor (pełnomocnik)
  4. Inwestor (pełnomocnik)
  5. Inwestor (pełnomocnik)
  6. Inwestor (pełnomocnik)
  7. Inwestor (pełnomocnik)

Wymagania dotyczące wniosku:

  1. Dane inwestora, numery działek, miejscowość, opłata skarbowa 70zł
  2. Dane inwestora, numery działek, miejscowość, opłata skarbowa 30zł
  3. Wniosek podający uzasadnienie podziału zgodnie z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego.
  4. Dane inwestora, opłata skarbowa 82zł dla zjazdów innych niż do budynków mieszkalnych
  5. Dane inwestora, opis inwestycji, nr działek, warunki administratora sieci, zgody właścicieli,
  6. Dane inwestora, opis inwestycji,
  7. Dane inwestora,

Wymagane załączniki:

  1. Mapa do celów projektowych z naniesionymi liniami rozgraniczającymi tereny o różnym przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania,
  2. Kopia aktualnej mapy ewidencyjnej z zaznaczonymi działkami
  3. Mapa z projektem podziału z naniesionymi liniami rozgraniczającymi tereny o różnym przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania z tabelarycznym zestawieniem powierzchni dzielonych działek, wypis z rejestru gruntów
  4. Mapa do celów projektowych z naniesioną lokalizacja zjazdu, wypis z rejestru gruntów, dokument potwierdzający własność nieruchomości, w zależności od rozpatrywanego przypadku projekt zjazdu.
  5. Mapa do celów projektowych z naniesioną lokalizacja inwestycji.
  6. Mapa z lokalizacją inwestycji, projekt architektoniczny
  7. Projekt zjazdu, mapa powykonawcza

Informacje dodatkowe:

  1. ////
  2. ////
  3. prowadzone postępowanie administracyjne
  4. zjazdy dla budynków mieszkalnych zwolnione z opłaty skarbowej
  5. ////
  6. ////
  7. ////

Termin załatwienia sprawy:

  1. 30 dni
  2. 30 dni
  3. około 60 dni
  4. 30 dni
  5. 30 dni
  6. 30 dni
  7. 30 dni

Obowiązujące akty prawne:

  1. obowiązujący plan zagospodarowania gminy.
  2. obowiązujący plan zagospodarowania gminy.
  3. obowiązujący plan zagospodarowania gminy iKPA
  4. obowiązujący plan zagospodarowania oraz warunki techniczne dróg publicznych,
  5. obowiązujący plan zagospodarowania oraz warunki techniczne dróg publicznych,
  6. obowiązujący plan zagospodarowania oraz przepisy prawa budowlanego
  7. zgodność z wydana decyzją oraz warunki techniczne dróg publicznych,
Druki i formularze do pobrania
powrót na górę strony wróć na górę