Nabór na wolne stanowisko pracy - stanowisko ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji
URZĄD MIASTA I GMINY CZARNY DUNAJEC,
UL.
JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 2,
34-470 CZARNY DUNAJEC
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Stanowisko ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji
nazwa stanowiska pracy
1. Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):
a) Spełnienie warunków ustawowych przewidzianych dla pracownika samorządowego.
b) Co najmniej 2 letni staż pracy w księgowości. Do stażu pracy wlicza się odbyte staże organizowane przez urzędy pracy, nie wlicza się natomiast praktyk szkolnych i studenckich.
c) Posiadanie wykształcenie wyższego ekonomicznego pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
d) Uzyskanie 40% wszystkich punktów możliwych do uzyskania z testu oraz uzyskanie 40% wszystkich punktów możliwych do uzyskania z rozmowy kwalifikacyjnej. Do prawidłowego wypełnienia testu oraz udzielenia prawidłowych odpowiedzi w rozmowie kwalifikacyjnej wymagana jest znajomość oraz umiejętności stosowania obowiązujących przepisów prawa związanych zadaniami wykonywanymi na stanowisku, w szczególności:
Ustawy o samorządzie gminnym,
Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
Ustawy o pracownikach samorządowych wraz z przepisami wykonawczymi,
przepisów dotyczących instrukcji kancelaryjnej,
Ustawy ordynacja podatkowa,
Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
Ustawy o rachunkowości.
2. Wymagania dodatkowe (nie są konieczne do spełnienia, jednak wpływają na wynik naboru):
a) Ukończenie studiów podyplomowych, uczestnictwo w kursach, szkoleniach, itp. z zakresu księgowości podatkowej, windykacji należności.
b) Doświadczenie zawodowe związane z: księgowością podatkową.
c) Potwierdzenie pracy w na stanowisku związanym z: ustalaniem należności podatkowych, opłat lub windykacji należności.
Uzyskanie jak największej ilości punktów możliwych do uzyskania z testu oraz z rozmowy kwalifikacyjnej.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
- Prowadzenie księgowości podatkowej zobowiązań pieniężnych i podatków od nieruchomości od osób fizycznych z przydzielonych miejscowości oraz uzgadnianie zbiorczych wpłat z księgowością budżetową.
- Prowadzenie księgowości podatkowej podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób prawnych oraz uzgadnianie zbiorczych wpłat z księgowością budżetową.
3. Prowadzenie przy pomocy komputera księgowości podatkowej podatku od środków transportowych w tym aktualizacja kont, księgowanie wpłat podatku, uzgadnianie zbiorczych wpłat z księgowością budżetową.
- Wystawianie decyzji w sprawie podatku od środków transportowych w przypadku braku złożenia deklaracji i wpłat podatku.
- Sporządzanie bilansów kwartalnych z księgowości podatkowej wraz z informacją o skutkach naliczonych ulg, zwolnień i umorzeń podatku od środków transportowych.
- Przygotowanie kwitariuszy dla sołtysów z przydzielonych miejscowości.
- Rozliczanie sołtysów z zebranych w drodze inkasa kwot podatków i prowadzenie dokumentacji z tych rozliczeń, obliczanie wynagrodzenia prowizyjnego dla sołtysów z przydzielonych miejscowości.
- Prowadzenie egzekucji zaległości podatkowej w granicach uprawnień dla podatników z przydzielonych miejscowości, oraz zaległości podatkowej z pkt.2
- Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz bieżąca ich aktualizacja dla podatników z przydzielonych miejscowości, jak w pkt 1 i 2.
- Naliczanie opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencyjności terenu.
- Prowadzenie egzekucji zaległości podatkowej w granicy uprawnień w zakresie pkt.10
- Zastępstwo za pracowników ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
a) okres zatrudnienia: 6 miesięcy – z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem (zakłada się przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony w przypadku prawidłowej realizacji zadań na stanowisku);
b) praca na pełny etat, w wymiarze 8 godz. na dobę, średnio 40 godz. tygodniowo;
c) praca w godzinach: poniedziałek od 8:00 do 16:00 lub od 10:00 do 18:00, od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30 (wg stanu na dzień ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze),
d) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miasta i Gminy,
e) wynagrodzenie wypłacane do końca miesiąca,
f) przeważająca pozycją jest praca siedząca, związana z obsługą komputera powyżej 4 godzin dziennie, obsługą urządzeń biurowych, technicznych i narzędzi informatycznych,
g) praca administracyjno-biurowa z przewagą wysiłku umysłowego,
h) miejsce wykonywania pracy: Urząd Miasta i Gminy czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec; budynek jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
5. Wymagane dokumenty:
· życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
· list motywacyjny,
· oświadczenie w sprawie spełnienia wymagań ustawowych, o których mowa w pkt 1 lit. a, w tym o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
· dokumenty poświadczające staż pracy, o którym mowa w pkt 1 lit. b (kopia świadectwa pracy, inny dokument potwierdzający wykonywanie pracy),
· kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych, o których mowa w pkt 1 lit. c,
· kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z ustawowego uprawnienia pierwszeństwa w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej (art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych),
· zgoda na przetwarzanie danych osobowych (stanowiąca załącznik do niniejszego ogłoszenia)
dodatkowo:
· w przypadku, gdy kandydat powołuje się na doświadczenie zawodowe, ukończenie studiów podyplomowych, kursów, szkoleń itp., o których mowa w pkt 2 a, b – kopie dokumentów potwierdzających te fakty,
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, zgoda na przetwarzanie danych osobowych, oświadczenia powinny być podpisane!!
Inne dokumenty poza wskazanymi powyżej nie będą
przyjmowane i nie mają wpływu
na procedurę rekrutacyjną.
Warunkiem rozpatrzenia aplikacji jest złożenie kompletu dokumentów, potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych !!!
6.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu
osób niepełnosprawnych,
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wynosi mniej niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy, pocztą elektroniczną na adres gmina@czarny-dunajec.pl - w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego/ potwierdzonego profilu zaufanego lub pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec, z dopiskiem Dotyczy naboru na stanowisko ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji, w terminie do dnia 14 marca 2024r. do godz. 15:30. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej / www.bip.pl / oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.