x

Nabór na wolne stanowisko pracy - stanowisko ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji

2024-02-28
< wróć

URZĄD MIASTA I GMINY CZARNY  DUNAJEC,

 UL. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 2,
34-470 CZARNY DUNAJEC

 

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY

 

Stanowisko ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji

nazwa stanowiska pracy

 

1.      Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):

a)        Spełnienie warunków ustawowych przewidzianych dla pracownika samorządowego.

b)        Co najmniej 2 letni staż pracy w księgowości. Do stażu pracy wlicza się odbyte staże organizowane przez urzędy pracy, nie wlicza się natomiast praktyk szkolnych i studenckich.

c)        Posiadanie wykształcenie wyższego ekonomicznego pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.

d)       Uzyskanie 40% wszystkich punktów możliwych do uzyskania z testu oraz uzyskanie 40% wszystkich punktów możliwych do uzyskania z rozmowy kwalifikacyjnej. Do prawidłowego wypełnienia testu oraz udzielenia prawidłowych odpowiedzi w rozmowie kwalifikacyjnej wymagana jest znajomość oraz umiejętności stosowania obowiązujących przepisów prawa związanych zadaniami wykonywanymi na stanowisku, w szczególności:

­          Ustawy o samorządzie gminnym,

­          Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

­          Ustawy o pracownikach samorządowych wraz z przepisami wykonawczymi,

­          przepisów  dotyczących instrukcji kancelaryjnej,

­          Ustawy ordynacja podatkowa,

­          Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,

­          Ustawy o rachunkowości.                       

 

2.      Wymagania dodatkowe (nie są konieczne do spełnienia, jednak wpływają na wynik naboru):

a)      Ukończenie studiów podyplomowych, uczestnictwo w kursach, szkoleniach, itp.  z zakresu księgowości podatkowej, windykacji należności.

b)      Doświadczenie zawodowe związane z: księgowością podatkową.

c)      Potwierdzenie pracy w na stanowisku związanym z: ustalaniem należności podatkowych, opłat lub windykacji należności.

 

Uzyskanie jak największej ilości punktów możliwych do uzyskania z testu oraz z rozmowy kwalifikacyjnej.

 

3.      Zakres wykonywanych zadań na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:

 

  1. Prowadzenie księgowości podatkowej zobowiązań pieniężnych i podatków od nieruchomości od osób fizycznych z przydzielonych miejscowości oraz uzgadnianie zbiorczych wpłat  z księgowością budżetową.
  2. Prowadzenie księgowości podatkowej podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób prawnych oraz uzgadnianie zbiorczych wpłat  z księgowością budżetową.

3.      Prowadzenie przy pomocy komputera księgowości podatkowej podatku od środków  transportowych w tym aktualizacja kont, księgowanie wpłat podatku, uzgadnianie zbiorczych wpłat z księgowością budżetową.

  1. Wystawianie decyzji w sprawie podatku od środków transportowych w przypadku braku złożenia deklaracji i wpłat podatku.
  2. Sporządzanie bilansów kwartalnych z księgowości podatkowej wraz z informacją o skutkach naliczonych ulg, zwolnień i umorzeń podatku od środków transportowych.
  3.  Przygotowanie kwitariuszy dla sołtysów z przydzielonych miejscowości.
  4. Rozliczanie sołtysów z zebranych w drodze inkasa kwot podatków i prowadzenie dokumentacji z tych rozliczeń, obliczanie wynagrodzenia prowizyjnego dla sołtysów z przydzielonych miejscowości.
  5. Prowadzenie egzekucji zaległości podatkowej w granicach uprawnień dla podatników z przydzielonych miejscowości, oraz zaległości podatkowej z pkt.2
  6. Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz bieżąca ich aktualizacja dla podatników z przydzielonych miejscowości, jak w pkt 1 i 2.
  7. Naliczanie opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencyjności terenu.
  8. Prowadzenie egzekucji zaległości podatkowej w granicy uprawnień w zakresie pkt.10
  9. Zastępstwo za pracowników ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji.

 

4.      Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

a)      okres zatrudnienia: 6 miesięcy – z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem (zakłada się przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony w przypadku prawidłowej realizacji zadań na stanowisku);

b)      praca na pełny etat, w wymiarze 8 godz. na dobę, średnio 40 godz. tygodniowo;

c)      praca w godzinach: poniedziałek od 8:00 do 16:00 lub od 10:00 do 18:00, od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30 (wg stanu na dzień ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze),

d)     wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miasta i Gminy,

e)      wynagrodzenie wypłacane do końca miesiąca,

f)       przeważająca pozycją jest praca siedząca, związana z obsługą komputera powyżej 4 godzin dziennie, obsługą urządzeń biurowych, technicznych i narzędzi informatycznych,

g)      praca administracyjno-biurowa z przewagą wysiłku umysłowego,

h)   miejsce wykonywania pracy: Urząd Miasta i Gminy czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec; budynek jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

5.      Wymagane dokumenty:

·         życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,

·         list motywacyjny,

·         oświadczenie w sprawie spełnienia wymagań ustawowych, o których mowa w pkt 1 lit. a, w tym o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

·         dokumenty poświadczające staż pracy, o którym mowa w pkt 1 lit. b  (kopia świadectwa pracy, inny dokument potwierdzający wykonywanie pracy),

·         kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych, o których mowa w pkt 1 lit. c,

·         kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z ustawowego uprawnienia pierwszeństwa w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej (art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych),

·         zgoda na przetwarzanie danych osobowych (stanowiąca załącznik do niniejszego ogłoszenia)

dodatkowo:

·         w przypadku, gdy kandydat powołuje się na doświadczenie zawodowe, ukończenie studiów podyplomowych, kursów, szkoleń itp., o których mowa w pkt 2 a, b – kopie  dokumentów potwierdzających te fakty,

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, zgoda na przetwarzanie danych osobowych, oświadczenia powinny być podpisane!!

Inne dokumenty poza wskazanymi powyżej nie będą przyjmowane i nie mają wpływu
na procedurę rekrutacyjną.

Warunkiem rozpatrzenia aplikacji jest złożenie kompletu dokumentów, potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych !!!

 

6.      Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wynosi mniej niż 6%.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy, pocztą elektroniczną na adres gmina@czarny-dunajec.pl - w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego/ potwierdzonego profilu zaufanego lub pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec, z dopiskiem Dotyczy naboru na stanowisko ds. ustalania należności podatkowych, opłat i windykacji, w terminie do dnia 14 marca 2024r.  do godz. 15:30. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej / www.bip.pl / oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

powrót na górę strony wróć na górę